Logbog for Instagram

SPOT 14 LOGBOG:

Dag 1 ( 8.april):

Møde med SPOT og opstart. Vi lagde en video op, der præsenterede tre af hovednavnene på IG og taggede artisterne. Opslaget fik 20 likes. Derudover fulgte vi alle de artister, som skal spille på SPOT og som er på IG.  Derudover fik en en aftale på plads med Christopher (200.000 følgere på IG) om at lave noget med ham på selve festivalen.  Vi startede med 490 følgere. Siden steg med 20 følgere første dag.

 Dag 2 (9.april):

Vi sendte en opfordring ud til alle artisterne, som er på IG om, at hvad vores plan med IG-siden er og at de gerne måtte opfordre deres følgere til at følge @spotfestival.

 Derudover lagde vi et miniportræt ud af upcoming-bandet ”The Woken Trees”. De opfordrede deres 2.000 følgere på Facebook til at følge @spotfestival på IG.

 Kidd opfordrede hans 24.000 følgere til at kigge på vores profil og lovede også at gøre det igen op til festivalen. Siden steg med 30 følgere. ( 550)

 Dag 3 ( 10.april):

Voxpop med Christopher-fans og et IG-album/feed på SPOT Festivals facebooksiden(14.000 følgere). Da dagen sluttede havde vi 573 følgere. Så de sidste tre dage er vi ca steget med lidt over 20 følgere om dagen.

Dag 4 (11.april):

Vi har møde med Mulvad og SPOT om Live-dækningen. Og så fik vi en statusopdatering ud på Facebook siden omkring vores Christopherfan-voxpop og vores instagramprofil.

Dag 5 (14.april)

Filmdelen på SPOT begynder at være klar til promovering. Vi fik lagt en video fra SPOT Film op på instagram, hvor vi i samme åndedrag fik fulgt samarbejdspartnerne inden for filmbranchen. I skrivende stund har vi nu 598 følgere. Musikerne fra årets program er også så småt begyndt at reagere på vores efterspørgsel, hvor bl.a. Stine Bramsen lavede et shoutout til sine 14.469 følgere.

Dag 6 (15.april)

I dag er det samlede antal følgere på 625. Vi fik lagt et screenshot af musikprogrammet op på instagram.

Påsken

Vi har formået at komme op på 792 følgere i løbet af påsken. Dette er lykkedes, fordi vi startede ud med at følge danske musikkunstnere og andre personligheder med en relevans for SPOT og musik i det hele taget. Derefter ville vi gerne have fat i spot festivalgængere fra tidligere år, så vi søgte på spot13, spot12 osv. Her likede vi alle billederne, så vi fik gjort folk opmærksomme på SPOTs instagram-profils eksistens. Derudover har vi udlånt profilen til et band og en kunstner, der skal optræde på SPOT. Det var aftalt inden vi overtog profilen og har desværre ikke genereret så meget. Men det gav liv på profilen i Påsken.

Dag 7 (22.april)

Vi har rundet de 800 følgere. Hele dagen har vi brugt på at planlægge forløbet under festivalen.

Dag 8-9 (23+24.april)

SPOTs twitterprofil har mange følgere, så dem besluttede vi os for at få tilknyttet som følgere på instagram. Det har resulteret i yderligere 50 følgere (850).

Dag 10 (28.april)

I forbindelse med en konkurrence, fik vi i dag gjort vores følgere opmærksom på muligheden for at vinde 2 billetter til årets SPOT Festival.

Dag 11 (29.april)

Møder med SPOT og DJH studerende. Fik lavet voxpop omkring SPOT. Filmede en timelaps af telt-opsætning til SPOT Royal.

Dag 12 (30.april)

Fik lagt telt video op. Mange likes (TYDELIGT, AT DE MANGE LIKES SKYLDES AT VIDEOEN ER LAGT PÅ SPOTS FB-SIDE). Skrevet artikel om Simon Sandfeld og hans anbefalinger,  så der er artikler klar til live-sitet inden den går i luften.

DAG13 (1.maj)

Skrevet artikel om instagram under SPOT. Artiklerne er lagt ind i SPOTs Nyhedsbrev. Delmålet med 1000 følgere inden festivalens start er nået. Promoveret for åbningsevent på Train med video lavet af Reptile Youth og en reportage fra åbningskoncerten til SPOT Festival torsdag aften.

Dag14 (2.maj)

Startede på 1100 følgere.

Har lagt konkurrence op med billetter. Burde måske have haft mere blikfang på billedet

Lidt for stort hul om eftermiddagen, hvor der manglede indhold til IG-siden. Vi burde have haft indhold klar i en “bank”. Ventetid på 3.semester grupperne med stemningsreportager.

Udover stemningsvideoer, har vi lagt et interview med Stine Bramsen op, der også teaser for hendes koncert.

Vi prøvede med en direkte henvendelse fra KIDD til følgerne for at få gang i noget interaktion. Indtil videre ser det okay ud, men der er ikke meget aktivitet på siden sent på aftenen.

Vi slutter dagen af med næsten 1400 følgere (1345), og #spot14 har 1120 opslag! og vi fik postet 10 gode opslag.

Dag15 (3.maj)

Over natten er vi kommet over 1400 følgere!

Vi har startet ud med at lægge en konkurrence ud, som desværre ikke forløb som forventet. Man skal gætte en sang, som nogle af gæsterne ‘nynner’. Det skal så være den første der gætter rigtigt i kommentarfeltet. Set i bakspejlet burde vi have strikket konkurrencen sammen således, at vi trak lod om de rigtige svar. Grunden til vores valg af konkurrencens besvarelse skyldtes, at vi gerne ville ‘stresse’ gæsterne til at svare, så der ville komme mere interaktion. Det var en fiasko, da “sangen” også var alt for let.

Interaktionen med KIDD var ikke nogen succes. Vi skal overveje, hvilket tidspunkt vi lægger videoer op.

Vores erfaringer fra i går viser os også, at et godt billede i mange tilfælde klarer sig godt i forhold til likes. Professionelle billeder er kræs for vores IG-brugere.

Vi lagde en ‘madvideo’ op, og så vil vi forsøge at få gang i vores eget hashtag, SPOTMAD. Dette gik desværre heller ikke. Der skulle nok have været en gulerod for enden!

Vi har også fundet billeder fra gæster der har brugt nogle lignende tags til spot14 og liket dem.

Interview med Christopher (key influence speaker på IG) og en hilsen fra ham på instagram

Vores forsøg med at få gang i communityet med vores eget hashtag (SPOTMAD) gav ikke 2 sølle reaktioner. Interaktion er virkelig en udfordring.

Visionen om at øge antallet af vores opslag er ikke helt blevet til noget. En blandning af overskredede deadlines og manglende kvalitet i materialet (og fordi vi ikke vil spamme), har gjort, at vi har måttet skrotte nogle opslag. Der har også været nogle problemer med instagram, hvor der var komplikationer med at lægge videoer op. Ydermere har nogle videoer været optaget i et forkert format, der har gjort dem inkompatible til instagram.

Vi kan mærke, at der gennem hele lørdagen har været et fald af tilføjede følgere. Vi er nok  ved at stagnere og har fået de følgere vi kunne.

Vi sluttede aftenen af med 1550 følgere og #spot14 var blevet brugt over 2000 gange og overhalede det uofficielle hashtag ‘spotfestival’, som har været brugt alle årene.

Dag 16 (4.maj)

Vi slutter af med at lægge en video op fra sidste fest om søndagen i Øst for Paradis.

Og så lægger vi en video op fra videogruppen med highlights fra lørdagen.

Afslutning inden aflevering:

Vores side er nu på 1709 og er næsten på niveau med større festivaler som SmukFest og NorthSide. #spot14 er blevet brugt 2477 gange. Begge tal vokser stadig lidt, men aktiviteten omkring siden er naturligvis stilnet af.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *