Målgruppeanalyse

Fordi vi har beskæftiget os med et live-event, er det klart, at hovedparten af vores målgruppe er SPOT Festivalgængerne. Denne gruppe er vores førsteprioritet.

Målgruppen er musikinteresserede, der har en Instagram-profil. Vores Instagram-profil bør derfor have stor interesse for den målgruppe, vi sigter efter. Dette skyldes, at vi inden for et meget konkret område kan levere billeder og videoer, der rammer målgruppens interessefelt. Det er især bemærkelsesværdigt for målgruppen, fordi vi viderefører informationer/oplevelser, som modtageren enten ikke har adgang til (backstage) eller ikke har fysisk mulighed for at opleve (det stramme musikprogram).

Vurderet ud fra Gallups Kompas Segmenter, rammer vores målgruppe de moderne fællesskabsorienterede. De beskrives som kulturkonsumenterne, der i deres fritid er storforbrugere af kulturelle tilbud, bl.a. kunst, film og musik. Derudover er de hyppige brugere af internettet, hvor de primært fokuserer på nyheder og underholdnings- og kultur-tilbud. Der skal også nævnes, at aldersgruppen ligger 20-49 år inden for dette segment.

De nedprioriterede målgrupper er folk, der ikke er festivaldeltagere, men alligevel har en interesse i at følge med i, hvad der foregår inden for kultur. Man kan sige, at vi fokuserede mest på denne målgruppe i opstartsfasen, hvor vi hovedsagligt promoverede SPOT Festivalen via Instagram. Efterfølgende har hovedfokus ligget hos festivalgængerne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *