Mission og formål

Missionen har fra start været at få udvidet SPOTs instagram profil så meget som overhovedet muligt. Dette kommer bedst til udtryk i antallet af følgere. I vores optik har SPOT Festivalen altid været en overset festival, der ikke har fået den opmærksomhed, den fortjener. Derfor var det også vigtigt for os, at få tilknyttet masser af følgere til vores profil, således at flere personer ville blive oplyst om SPOT Festivalens program og lineup. Fordi vi begge to har boet i Aarhus og den ene part af os kommer fra Aarhus, ved vi også, at reklameringen af SPOT Festival ikke er helt optimal. Dette blev også endnu mere klart for os, da vi lavede en voxpop omkring SPOT Festivalen, hvor flere ikke var klar over, hvem der spillede, og hvornår festivalen fandt sted.

Dette bringer os videre til formålet. Ugerne op til festivalen har været promovering af vores profil og festivalen. Under festivalen har vi fokuseret mere på at være guiden, der giver følgerne nogle informationer og insights, de ikke selv har adgang til.

Det er klart for os, at jo flere følgere vi får, jo flere potentielle gæster vil der sandsynligvis deltage under festivalen (eller måske næste år). Derfor var formålet også, at udvidelsen af instagramprofilen, skulle være med til at udvide SPOT Festivalen i form af billetsalg og vibrationer både online og mund-til-mund omkring festivalen. Selvom mange i Aarhus ikke havde det store kendskab til festivalen, var der til gengæld altid en positiv respons omkring lineuppet, når folk fik det at vide.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *